Καλό Καλοκαίρι!

Το Υποτιμημένο Superfood

Posted by mato 04/09/2017 0 Comment(s) Άρθρα,

 

 

Φακές Το Υποτιμημένο Superfood

 

Συγκριτικά με άλλους τύπους οσπρίων, οι φακές είναι σχετικά εύκολες και γρήγορες στο μαγείρεμα. Απορροφούν εύκολα γεύσεις απο άλλα συνοδευτικά υλικά και μπαχαρικά, έχουν μεγάλη διατροφική αξία και είναι διαθέσιμες καθ’όλη την διάρκεια του χρόνου. Οι φακές πωλούνται είτε ολόκληρες είτε κομμένες στη μέση ενώ οι καφέ και πράσινες ποικιλίες διατηρούν καλύτερα το σχήμα τους έπειτα απο το μαγείρεμα.

 

Οφέλη Για Την Υγεία

 

Οι φακές, ένα μικρό αλλά διατροφικά ισχυρό μέλος της οικογένειας των οσπρίων, είναι μία πολύ καλή πηγή φυτικών ινών οι οποίες χαμηλώνουν την χοληστερίνη. Όχι μόνο οι φακές μειώνουν την χοληστερίνη αλλά βοηθούν επίσης στον έλεγχο των διαταραχών του ζαχάρου καθώς η υψηλή περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες αποτρέπει την απότομη άνοδο του ζαχάρου έπειτα απο ένα γεύμα. Αλλά οι φακές παρουσιάζουν πολλά ακόμη οφέλη. Οι φακές παρέχουν επίσης καλές εώς εξαιρετικές ποσότητες επτά σημαντικών  μεταλλικών στοιχείων, των βιταμινών B και της πρωτεΐνης- και όλα με πρακτικά αμελητέα λίπη. Το κόστος σε θερμίδες για όλα αυτά τα οφέλη είναι μόλις 230 θερμίδες ανά 200 γραμμάρια ψημένων φακών!

 

Αν εξετάσεις ένα διάγραμμα με την περιεκτικότητα φυτικών ινών ανά τρόφιμο, θα παρατηρήσεις ότι τα όσπρια είναι από τα φαβορί. Οι φακές, όπως και τα υπόλοιπα όσπρια, είναι πλούσιες σε διαιτητικές φυτικές ίνες (διαλυτές και αδιάλυτες). Οι διαλυτές φυτικές ίνες σχηματίζουν μια ουσία που έχει υφή τζέλ στο πεπτικό μας σύστημα το οποίο παγιδεύει την χολή( η οποία περιέχει χοληστερόλη) και την μεταφέρει έξω από το σώμα μας. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι αδιάλυτες φυτικές ίνες όχι μόνο βοηθούν στην δυσκοιλιότητα αλλά βοηθούν επίσης και στην πρόληψη πεπτικών διαταραχών.

 

Σε μια έρευνα που εξέτασε το μοτίβο της κατανάλωσης τροφών σε σχέση με τον θάνατο απο στεφανιαία καρδιακή νόσο, οι ερευνητές παρακολούθησαν παραπάνω από 16.000 μεσήλικες άνδρες από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Φινλανδία, Ολλανδία, Ιταλία, ΦΥΡΟΜ, Ελλάδα και Ιαπωνία για διάρκεια 25 χρόνων. Τα τυπικά μοτίβα τροφών ήταν: υψηλότερη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων στην βόρεια Ευρώπη, υψηλότερη κατανάλωση κρέατος στην Αμερική, υψηλότερη κατανάλωση λαχανικών, οσπρίων, ψαριών και κρασιού στην νότια Ευρώπη και υψηλότερη κατανάλωση δημητριακών, προϊόντων σόγιας και ψαριών στην Ιαπωνία. Όταν οι ερευνητές ανέλυσαν αυτά τα δεδομένα σε σχέση με τον κίνδυνο θανάτου από στεφανιαία νόσο, βρήκαν ότι τα όσπρια ήταν άμεσα συνδεδεμένα με την απίστευτη μείωση 82% κινδύνου! Τα οφέλη των φακών στην καρδιά δεν περιορίζονται μοναχά στην περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες αλλά και στη σημαντική ποσότητα μαγνησίου και φολικών αλάτων.

 

 

 Ρυθμίζοντας Την Ενέργεια Του Οργανισμού

 

  Εκτός από τα οφέλη που προσφέρουν στην καρδιά και το πεπτικό σύστημα, οι διαλυτές φυτικές ίνες των φακών βοηθούν στην ρύθμιση  των επιπέδων του ζαχάρου. Εάν έχεις  αντίσταση στην ινσουλίνη, υπογλυκαιμία ή  διαβήτη, τα όσπρια όπως οι φακές θα σε  βοηθήσουν  στην ρύθμιση του ζαχάρου  παρέχοντας σταθερή ροή ενέργειας. Μελέτες  διατροφών με υψηλή περιεκτικότητα φυτικών  ινών σε σχέση με τα επίπεδα ζαχάρου έχουν  αποδείξει την ευεργετική επίδραση των  οσπρίων.

 

  Εκτός από την παροχή σύνθετων υδατανθράκων που προσφέρουν σταθερή ροή ενέργειας, οι φακές μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού ανανεώνοντας τις αποθήκες σιδήρου.  Συγκεκριμένα για γυναίκες σε περίοδο, οι οποίες βρίσκονται σε κίνδυνο έλλειψης σιδήρου, είναι καλή ιδέα να ενισχύουν τις αποθήκες σιδήρου τους  ιδιαίτερα με φακές καθώς σε σχέση με το κόκκινο κρέας οι φακές δεν είναι πλούσιες σε λίπος και θερμίδες.  Ο σίδηρος είναι ένα βασικό συστατικό της αιμοσφαιρίνης, η  οποία μεταφέρει οξυγόνο από τους πνεύμονες σε όλα τα κύτταρα του σώματος και είναι βασικό συστατικό συστημάτων ενζύμων υπεύθυνα για την παραγωγή ενέργειας και του μεταβολισμού. Τα παιδία και οι έφηβοι έχουν αυξημένες απαιτήσεις σε σίδηρο επίσης. Τέλος οι φακές είναι μία εξαιρετική πηγή μολυβδαινίου και φολικών αλάτων. Αποτελούν μια πολύ καλή πηγή διαιτητικών ινών, χαλκού, φωσφόρου και μαγνησίου, ενώ είναι μια άριστη επιλογή για σίδηρο, πρωτεΐνη, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β5, ψευδάργυρου, καλίου και βιταμίνης Β6.

 

 

 

 

 

Ετικέτες: Φακές